Vol. 2 No. 2 (2018): Caribbean Journal Education Research (RECIE)

The second issue of our Caribbean Journal of Educational Research of 2018 is presented below

Published: 2018-12-21

Previous Numbers

Editorial

Editorial

Bismar Galan
5-6
DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2018.v2i2.pp5-6

Articles

Relationships and influence of affective, cognitive and sociodemographic factors on school performance in Mathematics

Hirrael Hilario Santana
7-25
DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2018.v2i2.pp7-25

Evaluation and feedback practices in orientation training

Flor Jiménez, Roxana Chinchilla-Jiménez
26-42
DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2018.v2i2.pp26-42

Theoretical revision of educational guidance models

Ana González-Benito
43-60
DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2018.v2i2.pp43-60

La formación de docentes en TIC: Aportaciones desde diferentes modelos de formación

Julio Cabero-Almenara, Rubicelia Valencia-Ortíz
61-76
DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2018.v2i2.pp61-76

The discursive model in writing across the curriculum

Nour Adoumieh
77-93
DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2018.v2i2.pp77-93

Squad, stop! Militarization as an answer to cases of school violence in Brazilian

Rodrigo Grazinoli Garrido, Klever Paulo Leal-Filpo
94-106
DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2018.v2i2.pp94-106

Mathematical problems classification towards creativity development

María Antonia García-Cruz, Carlos Manuel Falcón-Rodríguez
107-119
DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2018.v2i2.pp107-119

Recension

Recensión de Rancière, J. (2018). El maestro ignorante: cinco lecciones sobre la emancipación intelectual. Buenos Aires: Edhasa/Libro del Zorzal

Oscar Gallo
120-124
DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2018.v2i2.pp120-124

Recensión de Sócrates Nolasco (2018). La ocupación militar de Santo Domingo por Estados Unidos de América (1916-1924). Santo Domingo: Archivo General de la Nación

Raymundo González
125-127
DOI: https://doi.org/10.32541/recie.2018.v2i2.pp125-127